EntertainmentNight Vibes

5 λόγοι για να δεις τον “Βαπτιστικό” στο Ολύμπια και να νιώσεις τα Χριστούγεννα με έναν πιο νοσταλγικό τρόπο

Πρεμιέρα έκανε η οπερέτα “Ο Βαπτιστικός” του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, σε μουσική διεύθυνση και σκηνοθεσία Γιώργου Πέτρου, μια παράσταση που θα παίζεται μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο “Μαρία Κάλλας”. Το κοινό καταχειροκρότησε τις γνωστές μελωδίες και την ανάλαφρη σάτιρα της πιο δημοφιλούς ελληνικής οπερέτας του Σακελλαρίδη, η οποία “μυρίζει Ελλάδα”, όπως έλεγε χαρακτηριστικά ο δημιουργός της πριν από 100 χρόνια.

“Ο Βαπτιστικός” είναι μία τρίπρακτη οπερέτα, που βασίζεται στην γαλλική φάρσα “Madame et son filleul” των Maurice Hennequin, Pierre Veber και Henry de Gorsse την οποία εξελλήνισε με τη μοναδική του ευαισθησία ο Σακελλαρίδης. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 18 Ιουλίου του 1918 από το θίασο Παπαϊωάννου και η υπόθεση του έργου, που τοποθετείται χρονικά στην περίοδο της επιστράτευσης του 1918, περιλαμβάνει πολλές ανατροπές και τραγούδια μιας άλλης εποχής, που όμως όλοι “κάπου” έχουμε ακούσει!

Όπως λέει ο Γιώργος Πέτρου στο έργο βλέπουμε “… μια Ελλάδα πλούσια, χαρούμενη, ερωτεύσιμη… μια Αθήνα πανέμορφη, ολοζώντανη με ήχους και αρώματα από τις ωραιότερες μουσικές του κόσμου: βιεννέζικα βαλς, πόλκες, μαζούρκες και τανγκό που στροβιλίζονται σε ήχο ελληνικό. Είναι η χώρα του “Βαφτιστικού” και η Αθήνα που αγαπάμε.”

Ο Βαπτιστικός στο Ολύμπια
Η οπερέτα “Ο Βαπτιστικός”  NIKOLAS KOMINIS – STUDIO KOMINIS

Η υπόθεση

Το ζεύγος Ζαχαρούλη, που ζει στην Αθήνα, γιορτάζει τη δεύτερη επέτειο των γάμων του. Ο Ζαχαρούλης, επιστρατευμένος λόγω του πολέμου, έχει κατορθώσει να βγει βοηθητικός και να τοποθετηθεί στο τάγμα αυτοκινήτων και η Βιβίκα τον κατηγορεί πως είναι “κουραμπιές”, ενώ ο βαφτιστικός της (ο Μάρκος Κορτάσης) που βρίσκεται στο μέτωπο – αλλά έχει να τον έχει δει πάρα πολλά χρόνια – πολεμά σαν ήρωας.

Ένας στρατιώτης παρουσιάζεται βρώμικος και αξύριστος, και αυτοσυστήνεται ως Μάρκος Κορτάσης. Η Βιβίκα ενθουσιάζεται, ενώ αργότερα μαθαίνουμε ότι αυτός που παρουσιάστηκε ως Μάρκος Κορτάσης, δεν είναι άλλος από έναν Πέτρο Χαρμίδη, αρχιτέκτονα από το Αίγιο. Ο Βαπτιστικός δεν είναι αυτός που φαίνεται, αλλά είναι ερωτευμένος με την Βιβίκα. Όταν όμως στο πλάνο μπαίνει η σύζυγος του Χαρμίδη, φίλη της Βιβίκας, ο συνταγματάρχης θείος της Βιβίκας, ο πραγματικός Βαπτιστικός και μια ορχήστρα τσιγγάνων, τα πράγματα περιπλέκονται. Όλοι εξ-απατούν όλους, αλλά υπάρχει χάπι εντ.

5 λόγοι για να δεις τον “Βαπτιστικό” στο Θέατρο Ολύμπια

  1. Πρώτος και καλύτερος λόγος είναι το “bonding” με ένα συγγενικό πρόσωπο μεγαλύτερης ηλικίας (μαμά, θεία, γιαγιά, παππούς) που θα λατρέψει αυτή την απόλυτη επιστροφή σε μία Αθήνα ανέμελη και νοσταλγική, αλλά και το γεμάτο ανατροπές κείμενο, όπου όλα τα ζευγάρια απατούν ο ένας τον άλλον και στο τέλος είναι όλοι “μέλι γάλα” σαν τις παλιές ελληνικές ταινίες. Στο θεωρείο πετύχαμε ηλικιωμένα ζευγάρια να τραγουδούν χαμηλόφωνα -σιγοντάροντας τους ηθοποιούς – κάποια από τα κομμάτια.
  2. Τραγούδια όπως “Ψηλά στο μέτωπο”,“Στο στόμα, στο στόμα”, “Τον καιρό εκείνο, τον παλιό”, “Συ μου πήρες” και “Τίκι-Τακ / Η καρδιά μου πονεί για σας” φτιάχνουν τόσο πολύ τη διάθεση, που σε κάνουν να νιώθεις απόλυτα… χριστουγεννιάτικα, σε μια καθόλου χριστουγεννιάτικη παράσταση. Τα λαμπερά κοστούμια της Γιωργίνας Γερμανού πέτυχαν τον σκοπό τους και έδωσαν μια ευρύτερα γιορτινή διάθεση.
    Η οπερέτα ΒαπτιστικόςΗ οπερέτα “Ο Βαπτιστικός”  NIKOLAS KOMINIS – STUDIO KOMINIS
  3. Άλλη μία ευκαιρία να απολαύσουμε εν δράσει τον διεθνούς ακτινοβολίας αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου. Μετά τη sold-out επιτυχία του Ιδομενέα του W.A. Mozart, ο Γ. Πέτρου επέστρεψε στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια για να διευθύνει ξανά τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων και να σκηνοθετήσει αυτήν τη φορά τον “Βαπτιστικό”. Ο ίδιος σημειώνει για το έργο: “Η υπέροχη ενορχήστρωση του συνθέτη χαρίζει στο έργο μοναδικά χρώματα που συνδέουν το αριστούργημα του Σακελλαρίδη με τους ήχους του Johann Strauss, του Franz Lehár και του Jacques Offenbach κάνοντας την μουσική να διασκεδάζει, να χαμογελά και να παιχνιδίζει μέσα από απρόσμενες εκπλήξεις. Όλα αυτά, χωρίς νοσταλγία για το παρελθόν. Ο Βαπτιστικός είναι ένα έργο “σύγχρονο” που δείχνει ανοιχτά τις ομορφιές και τις παθογένειες της χώρας μας. Το παλιό γίνεται νέο γιατί η αγάπη μας για την Ελλάδα κοιτάζει μπροστά. Γιατί η πόλη μας είναι πανέμορφη. Γιατί η μουσική μας, μας ανήκει και οφείλουμε να την φροντίζουμε. Και γιατί το γέλιο είναι αντίδοτο σε όλες τις δυσκολίες. Το γλέντι λοιπόν αρχίζει….
  4. Οι ερμηνείες των ηθοποιών στέκουν αρμονικά στο ύψος των περιστάσεων χωρίς να υπάρχουν αξιοπρόσεκτες εξάρσεις και υφέσεις. Στην παράσταση συμμετέχει ένα εξαιρετικό καστ, με σπουδαίους Έλληνες λυρικούς πρωταγωνιστές, την Άννα Στυλιανάκη, τη Χρύσα Μαλιαμάνη, τη Μαρισία Παπαλεξίου, τη Μάρθα Σωτηρίου, τον Δημήτρη Πακσόγλου, τον Χάρη Ανδριανό, και τον Τάση Χριστογιαννόπουλο, αλλά και τον δημοφιλή ηθοποιό, Θανάση Τσαλταμπάση (που είναι μακράν η πιο κωμική καρικατούρα στο έργο). Δικοί μας αγαπημένοι: ο Χριστογιαννόπουλος στον ρόλο του Συνταγματάρχη, αλλά και ο Δημήτρης Πακσόγλου στον ρόλο του Χαρμίδη.
    Ο Βαπτιστικός στο ΟλύμπιαΟ Βαπτιστικός στο Ολύμπια  NIKOLAS KOMINIS – STUDIO KOMINIS
  5. Η οπερέτα παρουσιάζεται στην αυθεντική εκδοχή της θρυλικής πρεμιέρας του 1918 με τη λαμπερή ενορχήστρωση του ίδιου του Σακελλαρίδη. “Ο Βαπτιστικός” θεωρείται μαζί με τους “Απάχηδες των Αθηνών” του Νίκου Χατζηαποστόλου, ως μία από τις πιο κοσμαγάπητες ελληνικές οπερέτες. Το εμβατήριο “Ψηλά στο μέτωπο” τραγουδήθηκε πολύ και από τους στρατιώτες του ’40. Ο “Βαφτιστικός” έγινε και ταινία το 1952 από την Μαρία Πλυτά, με πρωταγωνιστές τον Αλέκο Αλεξανδράκη (η φωνή του ήταν ντουμπλαρισμένη από τον τενόρο Πέτρο Επιτροπάκη), την Ανθή Ζαχαράτου και τον Μίμη Φωτόπουλο.

    Αν και επί 50 περίπου χρόνια ο Σακελλαρίδης διασκέδασε ολόκληρες γενιές, έφυγε από τη ζωή πικραμένος και πάμπτωχος στις 2 Ιανουαρίου 1950 από καρκίνο του ήπατος. Κηδεύτηκε δημοσία δαπάνη.
Ο Βαπτιστικός στο Ολύμπια
Ο Βαπτιστικός στο Ολύμπια  NIKOLAS KOMINIS – STUDIO KOMINIS

Πληροφορίες

  • Μουσική διεύθυνση / Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου
  • Σκηνικά / Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
  • Χορογραφίες: Δήμητρα Αντωνάκη
  • Διδασκαλία χορωδίας: Σταύρος Μπερής
  • Βοηθός μαέστρος: Νίκος Λαάρης
  • Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Ψωμά
  • Μουσική προετοιμασία: Δημήτρης Γιάκας

Ηθοποιοί – Βιβίκα: Άννα Στυλιανάκη (16, 18, 21, 22, 29/12) / Χρύσα Μαλιαμάνη (17, 20, 28/12). Κική: Μαρισία Παπαλεξίου (16, 18, 21, 22, 29/12) / Μάρθα Σωτηρίου (17, 20, 28/12). Χαρμίδης: Δημήτρης Πακσόγλου / Ζαχαρούλης: Χάρης Ανδριανός / Συνταγματάρχης: Τάσης Χριστογιαννόπουλος / Κορτάσης: Θανάσης Τσαλταμπάσης / Μαρτής: Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής / Χορευτές: Δήμητρα Αντωνάκη και Αντώνης Στρούζας.

Χορωδοί με αλφαβητική σειρά: Ιωάννα Βρακατσέλη, Αντώνης Δήμου, Σταύρος Ζουλιάτης, Σοφία Καρβουνά, Γιάννης Μανιατόπουλος, Μαρία Μαυρομμάτη, Νίκος Μπογιατζής, Κάνδια Μπουζιώτη, Γιώργος Μωραΐτης, Σταμάτης Πακάκης, Δέσποινα Ρεβίθη, Δήμητρα Σταφέτα. Και η Συμφωνική Ορχήστρα & Χορωδία Δήμου Αθηναίων.

Εισιτήρια: 16, 17, 18, 20, 21, 22, 28 και 29 Δεκεμβρίου / Θέσεις Περιορισμένης ορατότητας €5, Δ’ Ζώνη (φοιτητικό, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, άνω των 65 ετών):€10, Γ’ Ζώνη €15, Β’ Ζώνη €20, Α’ Ζώνη €25, Διακεκριμένη Ζώνη €40, Προεδρικό Θεωρείο €50. ticketservices.gr.

ΠΗΓΗ: news247.fe