Life StyleTips

Γιατί πρέπει να αποφεύγεις να κοιμάσαι μπρούμυτα και πώς να αποφύγεις τον πόνο στην πλάτη

Τα οφέλη του να κοιμάσαι ανάσκελα και πώς μπορείς να εκπαιδεύσεις το σώμα σου να κοιμάται με αυτόν τον τρόπο.

Πολλοί από εμάς θα έχουμε μια αγαπημένη στάση ύπνου που βρίσκουμε πιο άνετη – ωστόσο ένας ειδικός πάνω στο θέμα αποκαλύπτει ποιες στάσεις μπορούν πραγματικά να ωφελήσουν την υγεία μας. Κατά μέσο όρο, ξοδεύουμε περίπου το ένα τρίτο της ζωής μας στο κρεβάτι, επομένως ο ύπνος σε υποστηρικτική θέση είναι αναμφισβήτητα κορυφαία προτεραιότητα για την ευημερία μας μακροπρόθεσμα.

Κάποιοι που στριφογυρίζουν όλη τη νύχτα μπορεί να δυσκολεύονται να τηρήσουν μια στάση, ωστόσο η ειδικός σε θέματα ύπνου Kiera Pritchard, από το Everynight Mattresses, αποκάλυψε πώς να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να κοιμάται ανάσκελα καθώς η εν λόγω στάση κρύβει πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας.

Ειδικότερα, η Pritchard υποστηρίζει ότι ο ύπνος ανάσκελα μπορεί να μειώσει τον πόνο στην πλάτη, να αποτρέψει την καούρα- ακόμη και να μειώσει τις ρυτίδες. Ενώ άλλες θέσεις, όπως το να κοιμόμαστε μπρούμυτα μπορεί να κρύβει βλαβερές συνέπειες για τη συνολική μας υγεία.

Ποια είναι η πιο σωστή στάση ύπνου;

Ο ύπνος ανάσκελα είναι η πιο συνιστώμενη θέση, επειδή οι σπόνδυλοι στην πλάτη μας μπορούν να ευθυγραμμιστούν ενώ όπως υποστηρίζει η ειδικός ενώ ο ύπνος στη δεξιά πλευρά είναι ευεργετικός για την καρδιά μας. Όπως επισημαίνει, το κοιμόμαστε μπρούμυτα, είναι η μόνη στάση που θεωρείται ανθυγιεινή καθώς μπορεί να βλάψει τη σπονδυλική στήλη.

Ο ύπνος ανάσκελα βοηθά στον πόνο στην πλάτη;

Ο πόνος στην πλάτη και ο ύπνος συνδέονται άμεσα και αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Εάν υπάρχει πόνος στην πλάτη, μπορεί να κάνει κάποιον να κοιμάται λιγότερο επειδή ξυπνάει από τον πόνο και η έλλειψη ύπνου μπορεί επίσης να συμβάλει στον πόνο στην πλάτη επειδή το σώμα δεν έχει αρκετό χρόνο για να αποκαταστήσει τους ιστούς του κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η ζωή με χρόνιο πόνο μπορεί να κοστίσει σε ένα άτομο 42 λεπτά ύπνου ενώ τα επεισόδια οξύ πόνου 14 λεπτά ύπνου.

Σε κάθε περίπτωση, το σώμα του καθενός είναι διαφορετικό και ορισμένες στάσεις μπορεί να είναι καλύτερες με βάση το ύψος, το βάρος, κ.λπ. αλλά ο ύπνος ανάσκελα συνιστάται σε εκείνους που υποφέρουν από πόνο στην πλάτη.

Ποιες είναι οι χειρότερες στάσεις ύπνου για πόνους στη μέση;

Η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν κοιμάται ανάσκελα -το 74 τοις εκατό κοιμάται στο πλάι και το 16 τοις εκατό μπρούμυτα.

Το να κοιμάται κανείς μπρούμυτα είναι μια από τις χειρότερες στάσεις για τον πόνο στην πλάτη, καθώς ασκεί αφύσικη πίεση στη σπονδυλική στήλη. Αναγκάζει τον λαιμό να περιστραφεί είτε προς τη δεξιά είτε προς την αριστερή πλευρά και αυτή η θέση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ροή του αίματος, της λέμφου και του νωτιαίου υγρού κι έτσι να προκαλέσει πόνο στις αρθρώσεις.

Εάν τώρα κάποιος δυσκολεύεται να κοιμηθεί ανάσκελα, ο ύπνος στο πλάι ή σε εμβρυακή στάση είναι προτιμότερος από το να ξαπλώσει μπρούμυτα.

Σε αυτούς που κοιμούνται στο πλάι, συστήνεται να χρησιμοποιούν ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά τους που ευθυγραμμίζει τους καμπτήρες του ισχίου και προκαλεί ουδέτερη ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης.

Ποια είναι τα οφέλη του να κοιμάται κανείς ανάσκελα;

Εκτός από τη μείωση του πόνου στην πλάτη, η εν λόγω στάση έχει διάφορα άλλα οφέλη για την υγεία, όπως για παράδειγμα:

  • στην πρόληψη της καούρας και της παλινδρόμησης οξέος.
  • στη μείωση των ρυτίδων καθώς δεν ασκείται περιττή πίεση στο πρόσωπο ενώ κοιμόμαστε, επομένως δεν θα προκαλέσει πτυχές που οδηγούν σε ρυτίδες.
  • στην αποφυγή κρυολογημάτων και αλλεργιών, επειδή προάγει την αποστράγγιση των υγρών στα ιγμόρεια.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να κοιμόμαστε ανάσκελα;

Μόνο το 10 τοις εκατό των ανθρώπων κοιμούνται ανάσκελα και οι περισσότεροι θα έπρεπε να εκπαιδεύονται για το πώς να κοιμούνται άνετα με αυτόν τον τρόπο.

Μπορείς να δοκιμάσεις να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου να κοιμάται ανάσκελα με την ακόλουθη διαδικασία:

Μπορεί να είναι δύσκολο να κοιμάσαι ανάσκελα στην αρχή, γι’ αυτό προσπάθησε να κάνεις κάτι ευχάριστο σε αυτή τη στάση για αρκετές νύχτες, όπως για παράδειγμα, να ακούσεις το αγαπημένο σου άλμπουμ ή podcast ενώ είσαι ξαπλωμένη αναπαυτικά ανάσκελα. Αυτές οι ασκήσεις θα σε βοηθήσουν να εκπαιδεύσεις το μυαλό σου να συσχετίσει αυτή τη θέση με την άνεση.

Χρησιμοποίησε μαξιλάρια. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ευάλωτοι όταν κοιμούνται ανάσκελα και αν αισθάνεσαι το ίδιο μπορείς να το αντιμετωπίσεις επιστρατεύοντας μια σειρά από μαξιλάρια για στήριξη. Οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται στήριξη με ένα μαξιλάρι κάτω από κάθε χέρι και ένα κάτω από τα γόνατα.

Να έχεις επιμονή. Ακόμα κι αν κοιμηθείς ανάσκελα, πιθανότατα θα ξυπνήσεις σε διαφορετική στάση. Όταν ξυπνήσεις, απλώς γύρνα πάλι ανάσκελα.

Είναι καλύτερο να κοιμάσαι ανάσκελα χωρίς μαξιλάρι;

Ένα μαξιλάρι διατηρεί την ουδέτερη ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και ανακουφίζει από πόνο ταλαιπωρία, γι’ αυτό οι ειδικοί συνιστούν μαξιλάρια αφρού μνήμης (Memory Foam), καθώς μπορούν να διαμορφωθούν για να ταιριάζουν σε διάφορες ανάγκες ύπνου.

ΠΗΓΗ: queen.gr